TikTok inzetten voor de marketing van je bedrijf

Tiktok

Als bedrijf kun je eigenlijk niet meer om TikTok heen. Het Chinese social media platform heeft maandelijks een miljard actieve gebruikers. Dit gegeven is voor een hoop bedrijven genoeg om het platform ook te gebruiken. Wellicht ben je nog niet overtuigd of twijfel je of TikTok het juiste Social Media kanaal is voor jouw doelgroep. Lees direct verder om meer te leren over TikTok en hoe je het kunt inzetten voor bedrijven.

TikTok gebruikers

TikTok is met name populair onder jongere generaties zoals Generatie Z. Toch blijkt dat de app relatief populair is onder jongvolwassen en gebruikers van middelbare leeftijd. We worden steeds meer tech savvy. Van het gebruiken van Smart huishoudelijke apparaten tot spelen op online casino’s zoals https://betfirstcasino.be/nl/. Moderne platformen zoals TikTok zijn heus niet alleen weggelegd voor de jongste generaties. Daarbij is het platform lang niet alleen voor entertainment. Een hoop gebruikers zien TikTok als een ideale plaats om informatieve en educatieve inhoud te bekijken.

Maak een zakelijk profiel aan

Laten we beginnen bij het begin, oftewel het aanmaken van een zakelijk TIkTok account. Om het account aan te maken heb je een telefoonnummer of e-mailadres nodig. Je kunt eventueel ook een ander geregistreerd social media account gebruiken om je aan te melden. Vervolgens kun je een aantal categorieën selecteren. Kies een categorie die het beste bij het aanbod van jouw bedrijf past.

Het profiel invullen

Vervolgens is het tijd om je profiel aan te vullen. Je kunt beginnen met een passende profielfoto en een kleine bio schrijven. Het is belangrijk dat de informatie op je profiel aansluit bij je doelgroep en up-to-date is. Kies een foto die jouw merk goed weerspiegelt. Het helpt om op alle social media kanalen dezelfde foto te gebruiken zodat je bedrijf herkenbaar is. Vergeet overigens geen URL toe te voegen naar de website of een webpagina naar jouw producten en of diensten.

Het maken van content

Het publiek wat je tegenkomt op TikTok zal kunnen verschillen van andere Social Media kanalen. Daarom is het verstandig om wat tijd op de app door te brengen. Er zijn diverse trends waar je deel aan kunt nemen, maar kies wel een trend die bij je merk past. De trends gaan vaak viraal en zullen vrij snel weer voorbij gaan. Het is daarom belangrijk dat je op tijd in stapt en geen achterhaalde content plaatst.

Het TikTok algoritme

Zoals je waarschijnlijk wel weet maken social media kanalen gebruik van een algoritme. Gebruikers zien content op basis van aanbevelingen. Er is een aparte pagina waar je video’s van accounts zult zien van profielen die je volgt. Wanneer de app opent kom je echter direct op de ‘For You’-pagina terecht. Dit is eigenlijk de belangrijkste pagina binnen de app. De video’s die je op deze pagina ziet zijn aanbevelingen gepersonaliseerd voor elke gebruiker. Om op deze pagina terecht te komen is het belangrijk dat je een relevant bijschrift en hashtags gebruikt. Je kunt tevens populaire TikTok geluiden gebruiken om je zichtbaarheid binnen het algoritme te vergroten.

Een sterke contentstrategie

Om het succes van je TikTok account te vergroten is het belangrijk dat je een contentstrategie hebt. Gebruikers zijn dol op doe-het-zelf, instructies video’s, adviezen en life hacks. Het is een goed idee om video’s te maken waarin je jouw producten of diensten uitlegt. Een merk wat keukenapparatuur verkoopt doet er bijvoorbeeld goed aan om kookvideo’s te delen. Op deze manier maak je mensen enthousiast om jouw producten te gebruiken. Bovendien zien gebruikers direct hoe jouw producten werken en je kunt precies uitlichten wat de voordelen zijn van jouw producten ten opzichte van concurrerende merken.

Vorig bericht

Sommige restaurants hebben al robot bediening ingezet. Is dit het begin van een AI gestuurde samenleving?

Volgend bericht

Hoe de bedrijfsveiligheid waarborgen – 4 Tips voor verbeteringen