Het gebruik van Hootsuite voor je social media

Hootsuite is een website die al vele jaren bestaat. Het is een handig hulpmiddel waarmee je al je social media accounts kan beheren. Deze tool werd gelanceerd in het jaar 2008. Je kan er onder andere berichten plannen en bepaalde posts instellen om later te publiceren. Het is een social media management tool, maar wel betalend voor gebruik. Je kan er gedurende een korte periode gratis testen, maar nadien moet je het maandelijks betalen voor verder gebruik.

Een uitgebreide beheerstool voor sociale media

Om al je sociale media accounts te beheren, is Hootsuite zeer uitgebreid. Het helpt je bij het beheren van je accounts en het maakt het overzichtelijk om met alle accounts te werken. Je kan gemakkelijk volgen wat andere gebruikers zeggen en hier meteen op reageren. Heel wat bedrijven gebruiken het. Sinds de start in 2008 tot nu, werden heel wat functies toegevoegd voor het beheren van je social media op één platform. De tool bevat enkele voordelen.

Verschillende sociale netwerken beheren op één platform

Wat natuurlijk het gemakkelijkste is aan Hootsuite, is dat je heel wat verschillende sociale netwerken kan beheren op één platform. Je kan er onder andere Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, WordPress blogs, Vimeo, Tumblr, MailChimp, Slideshare, Evernote en nog veel meer beheren.

Meerdere accounts van hetzelfde netwerk beheren

Niet alleen kan je in deze tool je accounts van verschillende netwerken beheren, maar ook kan je meer dan één account beheren van hetzelfde netwerk. Dit is natuurlijk erg praktisch als je verschillende Facebook of Instagram accounts beheert.

Hetzelfde bericht op verschillende kanalen publiceren

Ook kan je eenzelfde bericht op verschillende kanalen samen publiceren. Wel moet je hierbij opletten. De doelgroep van Instagram is namelijk anders dan die van Twitter, die van LinkedIn en die van Facebook, om maar een voorbeeld te noemen. Ook is het aantal toegelaten tekens verschillend per social media platform. Bij het plaatsen van hetzelfde bericht op je verschillende sociale media kanalen, moet je dus eerst goed nadenken.

Analyses bekijken

In Hootsuite kan je ook analyses bekijken van je posts en accounts. Echter bestaat er nog een goede tool die hiervoor gebruikt kan worden en dat is Sotrender. De analyses van Sotrender zijn net iets beter dan die van Hootsuite.

Een team voor het beheren van social media

Als je één van de duurdere pakketten neemt bij Hootsuite, kan je gebruik maken van de teamfuncties. Dit betekent dat er verschillende leden zijn in je team die het beheer kunnen uitvoeren. Bovendien kan dit op een veilige manier gebeuren. Het is natuurlijk niet nodig dat iedereen zomaar het wachtwoord kent van een bepaald social media account. Tot de teamfuncties van Hootsuite behoort het delegeren van taken. Dat betekent dat je met verschillende leden van je team kan werken in Hootsuite. Een bepaalde persoon krijgt bijvoorbeeld een taak toegewezen om op bepaalde berichten te reageren, terwijl de andere leden van het team dit niet kunnen. Op die manier worden dubbele reacties vermeden. Dat klinkt ook niet erg professioneel als dat zou gebeuren. Wat nog praktisch is aan deze teamfuncties, is dat de teamleden privéberichten kunnen sturen naar elkaar. Dit is interessant als je niet bij elkaar zit op kantoor, of als je bijvoorbeeld allemaal van thuis uit werkt.

Lees ook: YouTube gebruiken als marketingstrategie.

Vorig bericht

Content als belangrijk onderdeel van SEO

Volgend bericht

Het belang van Instagram voor je zaak