5 tips om sociale media goed te gebruiken als bedrijf

Niet iedereen vindt het makkelijk om sociale media in te zetten voor diens bedrijf, en dat terwijl het je zoveel mogelijkheden biedt. In dit artikel lees je meer over hoe je sociale media gebruikt, waardoor je aan het denken wordt gezet en direct aan de slag kunt.

1. Maak een doelgroepanalyse

Het allereerste (en misschien wel belangrijkste) wat je moet doen om effectief sociale media te gebruiken is het maken van een doelgroepanalyse. Deze vertelt je precies hoe jouw doelgroep eruitziet, oftewel in welke leeftijdscategorie deze zich bevindt, wat diens smaak is, levensstijl, waar die woont, etc. Als je namelijk niet helder hebt wie je wilt aanspreken zal een eventuele campagne nooit echt aanslaan, en zul je dus niet zoveel verkopen als je zou willen.

2. Maak content herkenbaar

Veel ondernemers delen elke dag (of elke week) iets compleet anders dan de week daarvoor, zowel qua tone-of-voice als qua visuele uitstraling. Om een goed merk neer te zetten en meer te verbinden met je doelgroep is het beter om al je content in één en dezelfde stijl uit te voeren. Zo creëer je namelijk herhaling en herkenbaarheid, en is de kans groter dat iemand uiteindelijk klant wordt. Als je daar zelf niet zo goed in bent kun je daarvoor een online marketing bureau inschakelen.

3. Laat een PowerPoint presentatie maken

Weet je niet wat je op sociale media moet delen? Wat dacht je van een ouderwetse PowerPoint presentatie? Met de nieuwste technieken is daar namelijk iets super moois van te maken, wat om te zetten is in een video die mensen op kanalen als Facebook of Instagram kunnen bekijken. PPT Solutions maakt professionele PowerPoints, mocht je interesse hebben en het een keer willen proberen. Overigens kun je deze PowerPoint presentaties natuurlijk ook inzetten tijdens vergaderingen of tijdens presentaties voor klanten. Het is maar net welk doel je voor ogen hebt, en daar houden ze bij PPT Solutions rekening mee.

4. Stel een vraag

Wil je graag dat mensen (potentiële klanten) reageren op je berichten op sociale media? Dan is het slim om de caption op zo’n manier te schrijven dat je mensen stimuleert een bericht achter te laten, een vraag te stellen of jou informatie te geven. Dit kun je doen door zelf een vraag te stellen aan het einde van je bericht. Het maakt eigenlijk niet uit waar de vraag over gaat, zolang hij maar betrekking heeft op iets wat jij aanbiedt of iets dat daarmee te maken heeft.

5. Post regelmatig

Of je er nu voor kiest om elke dag iets te posten of twee maal per week, het is slim om daarin consistent te zijn. Zo weten ook jouw volgers wat ze van je kunnen verwachten, en verliezen ze je niet uit het oog. Eenmaal per week is echt het minimum, maar als je meer zichtbaarheid wilt creëren is drie maal per week zeker aan te raden. Als je zorgt voor hoge kwaliteit content zul je snel merken dat je groeit en meer klanten krijgt.

Read Previous

Dit zijn de belangrijkste voordelen van SEO

Read Next

Wat zijn de beste gamespullen?