Dé marketingtools van dit moment

Wanneer je op het internet zoekt naar marketing tools, tref je diverse aanbieders aan van goede, relatief goedkope online marketing tools. Zonder deze tools zouden online marketeers niet kunnen doen waar ze goed in zijn. Maar, soms zien we door de bomen het bos niet meer. Er zijn verschillende tools die je echt niet mag missen, welke we voor het gemak onder elkaar hebben weergegeven.

Hotjar & Microsoft Clarity 

Wanneer je op zoek bent naar inzichten m.b.t. het gedrag van klanten, dan wordt er vaak gebruik gemaakt van heatmap toals als Hotjar en Microsoft Clarity. Als een internet marketing bureau kunnen deze 2 tools dan ook echt niet missen in de tooling. 

Google tools 

Er zijn ontzettend veel tools die al door Google zelf worden aangeboden. Tools die ook echt niet mogen missen in je certificatenlijst als Online marketeer. Zo biedt Google onder andere Webmaster Tools, DoubleClick, Google Trends, Google Ads, AdSense en Google Analytics aan. 

E-mailmarketing

Als je e-mailmarketing zegt, zullen mensen vaak direct MailChimp zeggen. Dit is dan ook een van de bekendste tools als het gaat om mailautomation. De e-mails zien er met dit programma altijd mooi en overzichtelijk uit, en het proces van aanmaak tot verzending is zelfs voor iemand met weinig kennis goed te volgen. Daarnaast heeft deze tool ook een uitgebreide gratis versie, die het voor kleine ondernemingen heel interessant maakt om hiermee te starten. 

CRO-Tools

Als je als CRO-expert werkzaam bent zijn eerdergenoemde tools als Hotjar vanzelfsprekend heel bekend, maar ook Optimizely, VWO en Google Optimize mogen dan niet ontbreken. Middels deze tools kun je namelijk gemakkelijk een A/B-test op je website plaatsen, en worden resultaten direct doorgemeten. Zo weet je precies welke variatie het conversiepercentage verbetert. 

SEO-tools

Los van bovengenoemde tools kunnen bij een SEO-expert ook Ahrefs en SEMRush niet ontbreken in deze lijst. Ahrefs biedt prachtige inzichten in o.a. de linkbuildingresultaten, maar ook in de SERP’s van concurrenten. SEMrush is bij uitstek geschikt voor het verbeteren van jouw SEO-strategie, en geeft inzichten in alle onderdelen van search engine optimization. Vaak zie je dat een marketing bureau dan ook over een van deze twee tools bezig. 

Vanzelfsprekend zullen er nog veel meer interessante tools te vinden zijn op het internet, welke ingezet kunnen worden tijdens zowel, SEO, SEA als CRO werkzaamheden. Check op de website van de tool alle eigenschappen van een tool en vraag een gratis trial aan! 

Vorig bericht

De vijf beste content management systemen in 2021

Volgend bericht

Welk zakelijk mobiel internet past bij mij?