Content als belangrijk onderdeel van SEO

Om goed te scoren in zoekmachines, moet je SEO toepassen. Goede content is daarbij onmisbaar, aangezien zoekmachines je laten ranken op de tekst die er te vinden is op je website. Ook al bevat SEO honderden opties, toch is content één van de belangrijkste in de lijst. Zonder goede content zal je website erg moeilijk scoren, tenzij het over een zoekwoord gaat waar bijzonder weinig concurrentie op te vinden is. Hoe meer goede content er op je website staat, hoe meer je zal verschijnen in de zoekresultaten. Het aantal zoekwoorden zal toenemen naarmate je langere teksten schrijft en meer teksten, maar ook zullen je posities verbeteren. Je krijgt dus meer kans op zichtbaarheid in de zoekmachines, zoals Google, als je goede content hebt op je website.

Goede content bepaalt je positie

Zoekmachines analyseren de content op je website. Afhankelijk daarvan zullen ze bepalen welke rankschikking je pagina krijgt. Dit komt omdat ze de meest relevante informatie willen tonen aan de gebruiker die de zoekopdracht invoerde. Zoekmachines kunnen onder andere de lengte analyseren, maar ook de structuur ervan. Het is namelijk belangrijk dat je goede content publiceert die goed leesbaar is. Titels en een vlot leesbare taal zijn daarbij erg belangrijk. De inhoud, de lengte en de opbouw van de tekst worden door de zoekmachines geanalyseerd, waardoor ze vervolgens een bepaalde kwaliteit worden toegekend.

Trefwoordenonderzoek

Als je op bepaalde zoekwoorden wilt scoren in Google, dan doe je best een trefwoordenonderzoek. Je gaat nagaan welke zoekwoorden verbonden zijn aan de pagina op je site. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat deze zoekwoorden voorkomen in je tekst. De belangrijkste zoekwoorden plaats je vooraan in je titels en vooraan in de tekst. Het allerbelangrijkste zoekwoord moet ook voorkomen in de URL van je pagina. Stopwoorden kan je het beste verwijderen uit de URL. Een zoekwoord kan ook een zin of een vraag zijn, of meerdere woorden na elkaar. Zoekwoorden zijn termen die door een gebruiker ingevoerd worden in Google, of andere zoekmachines. Als het zoekwoord niet voorkomt op je webpagina, kan je moeilijk gevonden worden. Je moet dus onderwerpen en woorden die relevant zijn voor je pagina laten voorkomen in je tekst. Vergeet ook niet met synoniemen te werken, zodat je de resultaten wat verbreedt.

Je pagina optimaliseren

Je pagina optimaliseren nadat je tekst geschreven is, is zeer belangrijk. Een pagina optimaliseren, betekent dat je aan zoekmachines gaat vertellen waarover je pagina gaat. Dit kan onder andere door de meta beschrijving in te vullen. Meta beschrijvingen worden vaak getoond in de resultaten van Google. Dit betreft een titel en een omschrijving. Wel is het mogelijk dat Google zelf een meta omschrijving maakt. Wees dus niet verbaasd als er een andere titel en omschrijving zichtbaar is in de zoekresultaten van Google. In dit laatste geval zal Google een deel van de inhoud van je pagina kopiëren om te tonen als zoekresultaat. Meta omschrijvingen en titels kunnen per pagina ingesteld worden.

Als je met figuren werkt, kan je een alt-tag toevoegen aan je figuur. Dit is de tekst die Google leest. Als je deze goed en compact omschrijft, zal Google dit ook meenemen in de zoekresultaten.

Lees ook: een sterke SEO strategie toepassen.

Read Previous

Een sterke SEO strategie toepassen

Read Next

Het gebruik van Hootsuite voor je social media