Beter gevonden worden in Google? Wij delen een aantal tips!

Of je nu een webshop bezit, een actieve blogger bent of een website bezit en een dienst aanbiedt, dan hebben jullie allemaal ongetwijfeld hetzelfde doel: Meer bezoekers naar jouw website trekken. Dat spreekt voor zich. Maar hoe kun je jouw website afstemmen op de zoekwoorden en online (nog) beter vindbaar worden? In dit artikel helpen we jou alvast een eindje op weg door een aantal handige tips te delen. Lees snel verder!

Tip 1 – Kijk met een kritische blik naar de techniek

Zorg dat jouw website gebruiksvriendelijk is. Dat klinkt heel logisch, maar hoe doe je dat dan? Je wilt dat de beleving van je websitebezoekers verbeterd wordt. Dit kun je doen door te kiezen voor een aantrekkelijke opmaak, ervoor zorgen dat webpagina’s snel laden en dat je website beveiligd is met een SSL-certificaat. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, want er zijn nog veel meer punten waar naar gekeken kan worden. Is er geen interne concurrentie? Zijn de teksten op mobiele toestellen goed leesbaar? Weet Google de weg naar jouw website makkelijk te vinden? Zijn er foutmeldingen of verbeterpunten in Google Search Console die opgelost kunnen worden?

Tip 2 – SEO teksten die lekker lopen

Een goede tekst schrijven kan al een uitdaging op zich zijn, maar een SEO-tekst schrijven, dat is andere koek. Door onderzoek te doen naar de woorden die mensen gebruiken in zoekmachines, en vervolgens de belangrijkste zoekwoorden in kaart te brengen, weet jij welke keywords op strategische plekken in de SEO-tekst verwerkt moeten worden. Focus hierbij niet alleen op de ‘hoofdprijs’ termen, maar kijk ook naar de longtail zoekwoorden. Longtail zoekwoorden zijn vaak het meest interessant, want er is minder concurrentie en dus meer kans om op deze termen (met weliswaar lager zoekvolume) hoog te scoren in Google. Let wel! Een tekst moet ten alle tijden goed leesbaar blijven en geschreven zijn vóór de bezoeker, en dus niet vóór Google. Dit wordt anno 2021 echt niet meer gewaardeerd door de zoekmachines en kan zelfs resulteren in negatieve resultaten in zoekmachines.

Tip 3 – Interne linkbuilding

Heb je tot slot nog over de toegevoegde waarde van interne linkbuilding nagedacht? Dit zijn links waarop je door kunt klikken van de ene pagina op jouw website naar een andere pagina op jouw website. Ook interne linkbuilding is van grote waarde om goed gevonden te worden in Google.

Tip 4 – Hulp of advies nodig? Schakel een SEO-expert in!

Weet je niet zo goed hoe je de problemen bij de wortels kunt aanpakken? Overweeg dan om een gerenommeerd online marketingbureau in te schakelen. Hoewel er genoeg marketingbureaus als paddestoelen uit de grond schieten, en vaak ook weer in hetzelfde tempo verdwijnen, blijven er een aantal bedrijven met kop en schouders boven de rest uitsteken. Neem Aspen Digital als voorbeeld. De experts van Aspen Digital weten precies aan welke signalen de zoekmachines waarde hechten. Zij zorgen dat data voor je gaat werken en hebben daarnaast ook een publicatienetwerk van meer dan 300.000 titels.

Vorig bericht

Waarom zou ik een domeinnaam moeten hebben? En hoe kan ik die krijgen?

Volgend bericht

De vijf beste content management systemen in 2021