De voordelen van het detacheren van de ICT-processen van uw bedrijf

Vandaag de dag kunnen de meeste bedrijven niet meer zonder het gebruik van ICT-hulpmiddelen. Er is echter veel te doen, en vaak hebben ondernemingen niet de kennis, tijd en expertise in huis om de digitale hulpmiddelen die zij vereisen, te faciliteren. Het detacheren van verscheidene ICT-processen zoals data entry, datacenter operations, onderhoud van de applicaties en beheer van het netwerk aan een extern team van ICT-deskundigen, biedt uiteenlopende voordelen. In dit artikel nemen we de belangrijkste voordelen van outsourcing van ICT-processen met u door.

1. Werken met gekwalificeerde en gecertificeerde ICT’ers

Hoe kunt u zeker zijn van de kwalificaties van uw personeel als u geen ICT-opleiding hebt? U hoeft zich hierover geen zorgen te maken bij het detacheren van ICT-personeel als u hulp krijgt van een bekwaam extern ICT-team en relevante resultaten voor uw bedrijf kunt aantonen.

2. Doeltreffend budgetteren

Het detacheren van uw ICT-zaken aan ervaren ICT’ers zorgt ervoor dat u alleen hoeft te betalen voor de werkzaamheden wanneer u het nodig hebt. Dit kan uw totale kosten aanzienlijk verlagen, aangezien u zich geen zorgen hoeft te maken over het inhuren, opleiden en up-to-date houden van uw fulltime ICT-team. Bovendien zijn er ook manieren om medewerkers in de detachering over te nemen in vaste dienst, door middel van een detavast constructie. Dit biedt uw onderneming flexibiliteit en diverse groeimogelijkheden.

3. Meer efficiëntie en een hoger onderscheidend concurrentievermogen

Organisaties die alle ICT-diensten in eigen beheer proberen te implementeren, hebben vaak meer tijd nodig om deze te onderzoeken, te ontwikkelen en volledig te implementeren. Dit kan resulteren in een mindere efficiëntie en hogere kostenposten, die uiteindelijk door de klanten moeten worden betaald. Uw bedrijf heeft wellicht beperkte middelen en de tijd en aandachtsspanne van individuele managers is ook niet oneindig. Detacheringen kunnen uw bedrijf dus helpen de focus te leggen op de kernactiviteiten, in plaats van te worden opgeslokt door complexe processen die veel eenvoudiger door andere professionals in uitvoering gebracht kunnen worden.

4. Detacheringen zorgen voor een snelle invoering van nieuwe technologieën

Wanneer je aan de slag gaat met een extern ICT-team met de juiste ervaring en certificeringen, beschik je direct over de middelen om een nieuw project op gang te brengen, terwijl een interne implementatie van hetzelfde project soms wel vele weken of maanden meer in beslag kan nemen. Wat het interne team betreft, moet u onder meer denken aan het aanwerven van het juiste team, hen opleiden en hen de ondersteuning geven die ze nodig hebben. En dat kan heel wat tijd en energie kosten, die je natuurlijk liever aan andere zaken zou willen uitbesteden!

Read Previous

Jezelf verbeteren in het bedrijfsleven

Read Next

Aan de slag met marketing voor jouw bedrijf