Het juiste design kiezen voor je webshop

Als je een website of een webshop hebt, dan is het belangrijk om deze aantrekkelijk te maken. De manier waarop een webshop er uit ziet, kan bepalen of een klant al dan niet iets gaat aankopen. Gelijk wat je verkoopt, of het nu schoenen zijn, kleding, diensten, muziekinstrumenten, of nog andere zaken, het moet er aantrekkelijk uitzien. Dat houdt verschillende zaken in. Wij sommen enkele belangrijke op voor het vinden van het juiste design voor je webshop. Het is van cruciaal belang dat dit juist zit, waaronder: de juiste afbeeldingen, de juiste kleuren, de juiste lettertypes, de juiste video’s, enzovoort. Je webshop moet er natuurlijk opperbest uitzien. Op deze manier kan je bezoekers aantrekken om producten en diensten te kopen.

Zorg voor een eenvoudig design

Eerst en vooral is het belangrijk dat je ontwerp er eenvoudig uitziet. Een webshop dat te druk is, te veel kleuren bevat en niet duidelijk is, zal bezoekers afschrikken en wegjagen. Een eenvoudig webdesign is altijd het beste om te gebruiken. Sommige websites bevatten te veel van het goede, bijvoorbeeld: kleuren, pop-ups, banners, enzovoort. Een overvol en druk scherm zal je bezoekers niet leiden tot een aankoop, maar een webshop met weinig elementen die gewoon mooi en strak is wel. Hoe meer elementen er op de lay-out te vinden zijn, hoe meer mogelijkheden er bestaan dat de bezoeker je webshop verlaat. Voor een goede webshop heb je dus niet te veel toeters en bellen nodig!

Zorg voor een betrouwbaar design

Wat ook zeer belangrijk is, is dat je webshop er betrouwbaar uitziet. Jammer genoeg bestaan er veel bedrijven die slechte bedoelingen hebben. Ze proberen de gegevens te stelen van je kredietkaart, of ze hebben andere slechte bedoelingen. Uiteraard moet je ervoor zorgen dat je deze indruk niet wekt. Zorg er dus voor dat betrouwbaarheid je prioriteit is. Als je een startende webshop hebt, moet je goed nadenken over het opbouwen van vertrouwen bij klanten en potentiële kopers. Je moet op een bepaalde manier kunnen aantonen wie je bedrijf is, wat je bedrijf doet en waarop je bedrijf zich onderscheidt van andere bedrijven. In je design kan je dit doortrekken naar je logo en de kleuren van je huisstijl. Op die manier kan je ervoor zorgen dat je herkenbaar bent. Deze kleuren en het logo kan je vervolgens ook doortrekken op je social media accounts of andere items waar je je bedrijf gaat promoten.

Stel je in de plaats van de websitebezoeker

Vervolgens is het goed om je in de plaats te stellen van een websitebezoeker. Je moet je webshop namelijk maken voor je bezoekers, voor je kopers en voor potentiële klanten, niet voor jezelf. Als je denkt zoals je doelgroep denkt, dan kan je ook het beste design voorzien voor deze doelgroep. Daarbij is nog altijd heel belangrijk dat de webshop gemakkelijk is om te navigeren, dat klanten gemakkelijk dingen vinden waarnaar ze op zoek zijn en uiteraard ook dat het winkelen gemakkelijk, veilig en vlot verloopt. Problemen zijn tijdens het winkelen uit den boze!

Lees ook: wat is WordPress?

Vorig bericht

Wat is WordPress?

Volgend bericht

Nuttige tips voor je webshop